Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge saken din. Du kan også bruke linken til å laste opp nye dokumenter i saken eller for å korrigere opplysningene dine.
Reiseselskapet Detur har meldt at de er tvunget til begjære seg konkurs og stoppe all aktivitet. Siden Detur er et reiseselskap og ikke et flyselskap, vil det ikke være mulig å kreve refusjon av flybilletten eller kreve kompensasjon i henhold til EU-forordningen 261/2004 mot flyselskapet for avlysninger av reiser som følge av konkursen. Det vil i stedet være mulig å få penger via pakkereiseloven.
Det er Reisegarantifondet som håndterer krav i relasjon til pakkereiser og konkurs. Kunder som har kjøpt en pakkereise av Detur skal derfor henvende seg til Kammarkollegiet, som er den svenske variant av Reisegarantifonden, hvor Detur ifølge deres hjemmeside var registrert. Kammarkollegiets hjemmeside er her: kammarkollegiet.se
Vi anbefaler også at man kontakter sin bank for å få dem til å heve betalingen på kredittkortet som er brukt ved kjøp av reisen, samt å kontakte
forsikringsselskapet og kontrollere om ens reiseforsikring dekker i tilfelle av konkurs.
Krev kompensasjon/refusjon. Forsinket eller kansellert fly?
Tusenvis av glade kunder
Vi vinner 98% av sakene
Risikofritt – enkelt og raskt