Flyhjelp-logo-2.png

Presse

Flyhjelp er en skandinavisk juridisk virksomhet som hjelper uheldige flypassasjerer med å få kompensasjon for forsinkede og kansellerte fly i Norge, Danmark og Sverige.

 


Passasjerer som opplever lange flyforsinkelser, risikerer å måtte gå gjennom en lang juridisk kamp med flyselskapene for å få kompensasjon. Flere gir opp å søke kompensasjon, da det hele kan bli en slitsom prosess. Flyhjelp hjelper disse passasjerene. Mot et salær paÌŠ 30% av eventuell kompensasjon, tar vi oss av saken ovenfor flyselskapet. Hvis Flyhjelp ikke lykkes med å sikre kompensasjon, koster det ikke kunden en krone.


Selskapet ble grunnlagt i 2014, og har i dag 40 ansatte som kontoret på Christianshavn i København hvert år hjelper rundt 230 000 passasjerer fra hele Skandinavia. Flyhjelp opererer i et konkurransepreget marked, hvor det er tilkommet mange nye aktører siden begynnelsen av 2014. Til tross for dette, har Flyhjelp klart å skaffe seg en stor markedsandel i Norden bl.a. ved å posisjonere seg som en tilgjengelig og lokal virksomhet, hvor service og kvalitet står i høysetet. Vår gode service reflekteres i f.eks. selskapets høye Trustpilot-score som per dags dato er bransjens beste.


Flyhjælps tre stiftere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann

Flyhjelps tre grunnleggere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann


Flyhjelps direktør, Gustav Frederik Thybo, er muligvis Skandinavias mest kunnskapsrike person innen flypassasjerers rettigheter, ettersom han har skrevet om dette emnet i sin masteroppgave i jus og har gitt ekspertuttalelser i en rekke pressemeldinger, samt medvirket i DR Kontants sending: Flyforsinkelser for millioner. Du er velkommen til å ringe en av kontaktene våre i Ritzau nyhetsrom for en ekspertuttalelse eller hjelp til en historie, hvor du også kan gå på oppdagelse i våre tidligere utsendte pressemeldinger. Ellers kan du lese mer om Flyhjelp.

 

 

 


Danskene har 1.25 mrd. kroner til gode

 


Flyhjelp har gjort beregninger som viser at danskene har ca. 1.25 mrd. kroner til gode i ikke-innhentet kompensasjon! Dette er et estimat basert på Flyhjelps egne data, kilder fra Eurostat og Europa-kommisjonen, samt en undersøkelse fra Forbrugerrådet Tænk.


Omtrent halvparten av alle dansker er ikke klar over at man kan ha rett til kompensasjon hvis man har blitt forsinket med mer enn tre timer i løpet av de siste tre årene. Flyhjelp har derfor et sterkt fokus på å formidle kunnskap om flypassasjerers rettigheter. I den forbindelse har vi laget et kompensasjonskart, som viser hvor mange millioner kroner som er til gode i kompensasjon i hver enkelt kommune.

 

 

 

 

 

Flyhjelp i pressen

I samarbeid med

Kontakt

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Frederik Thybo

Direktør, stifter og Master i rettsvitenskap med fordypning i flypassasjerers rettigheter

Frederik Hedegaard CMO

Frederik Hedegaard

Markedssjef og ekspert om flypassasjerers rettigheter

Telefon: + 45 30 23 36 90 (Reservert for media)

Email: [email protected]

Benedikte B. Lund CLO & head of lawsuit

Benedikte B. Lund

Advokat, leder av rettssaksavdelingen og ekspert i flypassasjerers rettigheter

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Thybo

Founder & CEO

Frederik Thede CTO

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund CLO & head of lawsuit

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard CMO

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis Head of finance

Dennis

Head of finance

Rose Team Lead, danish department

Rose

Team Lead, danish department

Simon F. Team Lead, norwegian department

Simon F.

Team Lead, norwegian department

Marie Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Nini Team Lead - finnish department

Nini

Team Lead - finnish department

Per Team Lead, swedish department

Per

Team Lead, swedish department

Anton Legal Team Lead of the Danish Department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia Legal Team Lead for Sweden & Finland

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Mia Head of Social & Expert Case Worker

Mia

Head of Social & Expert Case Worker

Anastasia Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Patrick Senior Case Worker

Patrick

Senior Case Worker

Noah Senior Case Worker

Noah

Senior Case Worker

Anton Senior Legal Officer

Anton

Senior Legal Officer

Erik Legal case worker

Erik

Legal case worker

Tobias Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar Legal case worker

Hjalmar

Legal case worker

Matteo Legal case worker

Matteo

Legal case worker

Joachim Legal case worker

Joachim

Legal case worker

Christian Legal case worker

Christian

Legal case worker

Julie Legal case worker

Julie

Legal case worker

Andrea Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Mari Legal case worker

Mari

Legal case worker

Sara Law Student

Sara

Law Student

William Law student

William

Law student

Gustav Case Worker

Gustav

Case Worker

Ida Case worker

Ida

Case worker

Jacob Case Worker

Jacob

Case Worker

Kurdi Case worker

Kurdi

Case worker

Essi Case worker

Essi

Case worker

Pelle Case Worker

Pelle

Case Worker

Sandra Case Worker

Sandra

Case Worker

Ludvig Case Worker

Ludvig

Case Worker

Oskar Case Worker

Oskar

Case Worker

Jan Case worker

Jan

Case worker

Harald Case worker

Harald

Case worker

Cecilie Case Worker

Cecilie

Case Worker

Mads Case Worker

Mads

Case Worker

Anniina Case Worker

Anniina

Case Worker

Emil Case Worker

Emil

Case Worker

Julius Case Worker

Julius

Case Worker

Magnus Case Worker

Magnus

Case Worker

Ewelina Case worker

Ewelina

Case worker

Minnie Case Worker

Minnie

Case Worker

Nis Case worker

Nis

Case worker

Sine Facility manager

Sine

Facility manager

Silas Accountant

Silas

Accountant

Mufasa Office dog

Mufasa

Office dog

350.000 Kunder
500 mio. kr. kompensasjon
4.7 av 5 Trustpilot-score