Flyhjelp-logo-2.png

Presse

Flyhjelp er en skandinavisk juridisk virksomhet som hjelper uheldige flypassasjerer med å få kompensasjon for forsinkede og kansellerte fly i Norge, Danmark og Sverige.

 


Passasjerer som opplever lange flyforsinkelser, risikerer å måtte gå gjennom en lang juridisk kamp med flyselskapene for å få kompensasjon. Flere gir opp å søke kompensasjon, da det hele kan bli en slitsom prosess. Flyhjelp hjelper disse passasjerene. Mot et salær paÌŠ 30% av eventuell kompensasjon, tar vi oss av saken ovenfor flyselskapet. Hvis Flyhjelp ikke lykkes med å sikre kompensasjon, koster det ikke kunden en krone.


Selskapet ble grunnlagt i 2014, og har i dag 40 ansatte som kontoret på Christianshavn i København hvert år hjelper rundt 230 000 passasjerer fra hele Skandinavia. Flyhjelp opererer i et konkurransepreget marked, hvor det er tilkommet mange nye aktører siden begynnelsen av 2014. Til tross for dette, har Flyhjelp klart å skaffe seg en stor markedsandel i Norden bl.a. ved å posisjonere seg som en tilgjengelig og lokal virksomhet, hvor service og kvalitet står i høysetet. Vår gode service reflekteres i f.eks. selskapets høye Trustpilot-score som per dags dato er bransjens beste.


Flyhjælps tre stiftere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann

Flyhjelps tre grunnleggere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann


Flyhjelps direktør, Gustav Frederik Thybo, er muligvis Skandinavias mest kunnskapsrike person innen flypassasjerers rettigheter, ettersom han har skrevet om dette emnet i sin masteroppgave i jus og har gitt ekspertuttalelser i en rekke pressemeldinger, samt medvirket i DR Kontants sending: Flyforsinkelser for millioner. Du er velkommen til å ringe en av kontaktene våre i Ritzau nyhetsrom for en ekspertuttalelse eller hjelp til en historie, hvor du også kan gå på oppdagelse i våre tidligere utsendte pressemeldinger. Ellers kan du lese mer om Flyhjelp.

 

 

 


Danskene har 1.25 mrd. kroner til gode

 


Flyhjelp har gjort beregninger som viser at danskene har ca. 1.25 mrd. kroner til gode i ikke-innhentet kompensasjon! Dette er et estimat basert på Flyhjelps egne data, kilder fra Eurostat og Europa-kommisjonen, samt en undersøkelse fra Forbrugerrådet Tænk.


Omtrent halvparten av alle dansker er ikke klar over at man kan ha rett til kompensasjon hvis man har blitt forsinket med mer enn tre timer i løpet av de siste tre årene. Flyhjelp har derfor et sterkt fokus på å formidle kunnskap om flypassasjerers rettigheter. I den forbindelse har vi laget et kompensasjonskart, som viser hvor mange millioner kroner som er til gode i kompensasjon i hver enkelt kommune.

 

 

 

 

 

Flyhjelp i pressen

I samarbeid med

Kontakt

Gustav Frederik Thybo

Stifter og advokat med spesialisering i flypassasjerers rettigheter

Frederik Hedegaard

Markedssjef og ekspert om flypassasjerers rettigheter

Telefon: + 45 30 23 36 90 (Reservert for media)

Email: presse@flyhjelp.no

Benedikte B. Lund

Advokat, leder av rettssaksavdelingen og ekspert i flypassasjerers rettigheter

Gustav Thybo

Founder

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis

Dennis

Head of Finance & Office Lead

Nich

Nicholas

Head of Nordic Operations

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Rose

Rose

Team Lead, danish department

Simon F - Teamleder Norske afdeling

Simon

Team Lead, norwegian department

Nini

Team Lead, finnish department

Sandra

Team Lead, swedish department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Patrick

Senior Case Worker

Noah

Senior Case Worker

Anton

Senior Legal Officer

Erik

Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar juridisk sagsbehandler

Hjalmar

Legal case worker

Matteo

Legal case worker

Joachim - Juridisk sagsbehandler

Joachim

Legal case worker

Christian - Juridisk sagsbehandler

Christian

Legal case worker

Julie - Juridisk sagsbehandler

Julie

Legal case worker

Andrea

Legal case worker

IMG_4037 (1)

Mari

Legal case worker

ddddd

Sara

Law Student

William

Law student

09c12826-4a36-43f9-9594-fdb58f43940f

Emilie

Legal Case Worker

Zascha

Facility Manager & Legal Case Worker

Sine (2)

Sine

Junior Marketing Manager

Anastasia - Sagsbehandler

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Ida

Head of Social & Case worker

Mia

Expert Case Worker

Kurdi

Case worker

Essi

Case worker

Jan

Jan

Case worker

Pelle - Sagsbehandler

Pelle

Case Worker

Oskar

Oskar

Case Worker

Magnus - Sagsbehandler

Magnus

Case Worker

Harald

Case worker

e95efe4b-600a-4530-a417-c990f77c9d95

Cecilie

Case Worker

ddddddddddd

Mads

Case Worker

Anniina - Sagsbehandler

Anniina

Case Worker

Emil

Case Worker

Julius

Case Worker

ddd

Ewelina

Case worker

Minni

Case Worker

Anna (2)

Anna

Case Worker

Ella (2)

Ella

Case Worker

Luis

Luis

Case Worker

a7e3365c-1372-4061-87c9-38d8c2ac41ef

Elias

Case Worker

2B1EE7AD-6D0D-4304-A02A-C60CB267B6A0

Gry

Case Worker

Silas

Accountant

24c7cfaf-e6e2-4b3b-82ae-14c303f0473b

Jonas

Financial Controller

Mufasa

Office dog

410.000 Kunder
500 mio. kr. kompensasjon
4.7 av 5 Trustpilot-score