Flyhjelp-logo-2.png

Presse
Flyhjelp er en skandinavisk juridisk virksomhet som hjelper uheldige flypassasjerer med å få kompensasjon for forsinkede og kansellerte fly i Norge, Danmark og Sverige.

 

Passasjerer som opplever lange flyforsinkelser, risikerer å måtte gå gjennom en lang juridisk kamp med flyselskapene for å få kompensasjon. Flere gir opp å søke kompensasjon, da det hele kan bli en slitsom prosess. Flyhjelp hjelper disse passasjerene. Mot et salær på 30% av eventuell kompensasjon, tar vi oss av saken ovenfor flyselskapet. Hvis Flyhjelp ikke lykkes med å sikre kompensasjon, koster det ikke kunden en krone.


Selskapet ble grunnlagt i 2014, og har i dag 40 ansatte som kontoret på Christianshavn i København hvert år hjelper rundt 125 000 passasjerer fra hele Skandinavia. Flyhjelp opererer i et konkurransepreget marked, hvor det er tilkommet mange nye aktører siden begynnelsen av 2014. Til tross for dette, har Flyhjelp klart å skaffe seg en stor markedsandel i Norden bl.a. ved å posisjonere seg som en tilgjengelig og lokal virksomhet, hvor service og kvalitet står i høysetet. Vår gode service reflekteres i f.eks. selskapets høye Trustpilot-score som per dags dato er bransjens beste.

Flyhjælps tre stiftere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann

Flyhjelps tre grunnleggere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann

Flyhjelps direktør, Gustav Frederik Thybo, er muligvis Skandinavias mest kunnskapsrike person innen flypassasjerers rettigheter, ettersom han har skrevet om dette emnet i sin masteroppgave i jus og har gitt ekspertuttalelser i en rekke pressemeldinger, samt medvirket i DR Kontants sending: Flyforsinkelser for millioner. Du er velkommen til å ringe en av kontaktene våre i Ritzau nyhetsrom for en ekspertuttalelse eller hjelp til en historie, hvor du også kan gå på oppdagelse i våre tidligere utsendte pressemeldinger. Ellers kan du lese mer om Flyhjelp.

 

Flyhjælp presseomtale i BT Flyhjælp presseomtale i jyllands-posten

Danskene har 1.25 mrd. kroner til gode

Flyhjelp har gjort beregninger som viser at danskene har ca. 1.25 mrd. kroner til gode i ikke-innhentet kompensasjon! Dette er et estimat basert på Flyhjelps egne data, kilder fra Eurostat og Europa-kommisjonen, samt en undersøkelse fra Forbrugerrådet Tænk.


Omtrent halvparten av alle dansker er ikke klar over at man kan ha rett til kompensasjon hvis man har blitt forsinket med mer enn tre timer i løpet av de siste tre årene. Flyhjelp har derfor et sterkt fokus på å formidle kunnskap om flypassasjerers rettigheter. I den forbindelse har vi laget et kompensasjonskart, som viser hvor mange millioner kroner som er til gode i kompensasjon i hver enkelt kommune.

 

 

 

 

 

Kontakt

Gustav Frederik Thybo

Direktør, stifter og Master i rettsvitenskap med fordypning i flypassasjerers rettigheter

Alex Kirkeberg

Pressesjef og ekspert om flypassasjerers rettigheter

Telefon: +45 30 71 72 01

Email: ak@flyhjaelp.dk

Rune Strøm Danvold

Advokat, leder av rettssaksavdelingen og ekspert i flypassasjerers rettigheter

Gustav Thybo Grunnlegger & Adm. Direktør

Gustav Thybo

Grunnlegger & Adm. Direktør

Johan Thybo Medgrunnlegger & Økonomisjef

Johan Thybo

Medgrunnlegger & Økonomisjef

Philip Brechmann Medgrunnlegger & IT-sjef

Philip Brechmann

Medgrunnlegger & IT-sjef

Rune Advokat og leder af lawsuit

Rune

Advokat og leder af lawsuit

Christina Jurist og leder for Claim managers

Christina

Jurist og leder for Claim managers

Kenneth Leder for Økonomi & Regnskap

Kenneth

Leder for Økonomi & Regnskap

Alex Markedsførings- og pressesjef

Alex

Markedsførings- og pressesjef

Guxi Leder for Kundeservice

Guxi

Leder for Kundeservice

Oscar Leder for JCW

Oscar

Leder for JCW

Gustav Prosjektleder

Gustav

Prosjektleder

Gry HR-ansvarlig

Gry

HR-ansvarlig

Rógvi Kommunikasjonsansvarlig

Rógvi

Kommunikasjonsansvarlig

Johan Programmerer

Johan

Programmerer

Petya Programmerer

Petya

Programmerer

Frederik Programmerer

Frederik

Programmerer

Dan Programmerer

Dan

Programmerer

Martin Regnskapsassistent

Martin

Regnskapsassistent

Heðin Regnskapsassistent

Heðin

Regnskapsassistent

Mathias Marketingassistent

Mathias

Marketingassistent

Linn Claim manager

Linn

Claim manager

Jan Claim manager

Jan

Claim manager

Laurits Claim manager

Laurits

Claim manager

Dharshika Claim manager

Dharshika

Claim manager

Axel Claim manager

Axel

Claim manager

Nicolaj Claim manager

Nicolaj

Claim manager

Vera Claim manager

Vera

Claim manager

Erik Claim manager

Erik

Claim manager

Katja Jr. Claim manager

Katja

Jr. Claim manager

Nicolas Jr. Claim manager

Nicolas

Jr. Claim manager

Barbara Cand. jur. i lawsuit

Barbara

Cand. jur. i lawsuit

Anton Stud. jur. i lawsuit

Anton

Stud. jur. i lawsuit

Anna Stud. jur. i lawsuit

Anna

Stud. jur. i lawsuit

Nicolai Stud. jur. i lawsuit

Nicolai

Stud. jur. i lawsuit

Natalia Juridisk assistent

Natalia

Juridisk assistent

Unnur Juridisk assistent

Unnur

Juridisk assistent

Aja Juridisk assistent

Aja

Juridisk assistent

Lorena Juridisk medhjelper

Lorena

Juridisk medhjelper

Christoffer Kundeservice

Christoffer

Kundeservice

Johan Kundeservice

Johan

Kundeservice

Stine Kundeservice

Stine

Kundeservice

Anna Kundeservice

Anna

Kundeservice

Lawen Kundeservice

Lawen

Kundeservice

Bodil Kundeservice

Bodil

Kundeservice

Patrick Kundeservice

Patrick

Kundeservice

Katinka Kontorshund

Katinka

Kontorshund

125.000 Kunder
162 mio. kr. kompensasjon
9,4 av 10 Trustpilot-score

Bli med i vårt sosiale medier

Har du allerede en sak?