Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge saken din. Du kan også bruke linken til å laste opp nye dokumenter i saken eller for å korrigere opplysningene dine.
Passasjerer som opplever lange flyforsinkelser, risikerer å måtte gå gjennom en lang juridisk kamp med flyselskapene for å få kompensasjon. Flere gir opp å søke kompensasjon, da det hele kan bli en slitsom prosess. Flyhjelp hjelper disse passasjerene. Mot et salær på 30% av eventuell kompensasjon, tar vi oss av saken ovenfor flyselskapet. Hvis Flyhjelp ikke lykkes med å sikre kompensasjon, koster det ikke kunden en krone.
Selskapet ble grunnlagt i 2014, og har i dag 40 ansatte som kontoret på Christianshavn i København hvert år hjelper rundt 230 000 passasjerer fra hele Skandinavia. Flyhjelp opererer i et konkurransepreget marked, hvor det er tilkommet mange nye aktører siden begynnelsen av 2014. Til tross for dette, har Flyhjelp klart å skaffe seg en stor markedsandel i Norden bl.a. ved å posisjonere seg som en tilgjengelig og lokal virksomhet, hvor service og kvalitet står i høysetet. Vår gode service reflekteres i f.eks. selskapets høye Trustpilot-score som per dags dato er bransjens beste.
Flyhjelps tre grunnleggere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann
Flyhjelps direktør, Gustav Frederik Thybo, er muligvis Skandinavias mest kunnskapsrike person innen flypassasjerers rettigheter, ettersom han har skrevet om dette emnet i sin masteroppgave i jus og har gitt ekspertuttalelser i en rekke pressemeldinger, samt medvirket i DR Kontants sending: Flyforsinkelser for millioner. Du er velkommen til å ringe en av kontaktene våre i Ritzau nyhetsrom for en ekspertuttalelse eller hjelp til en historie, hvor du også kan gå på oppdagelse i våre tidligere utsendte pressemeldinger. Ellers kan du lese mer om Flyhjelp.
Flyhjelp har gjort beregninger som viser at danskene har ca. 1.25 mrd. kroner til gode i ikke-innhentet kompensasjon! Dette er et estimat basert på Flyhjelps egne data, kilder fra Eurostat og Europa-kommisjonen, samt en undersøkelse fra Forbrugerrådet Tænk.
Omtrent halvparten av alle dansker er ikke klar over at man kan ha rett til kompensasjon hvis man har blitt forsinket med mer enn tre timer i løpet av de siste tre årene. Flyhjelp har derfor et sterkt fokus på å formidle kunnskap om flypassasjerers rettigheter. I den forbindelse har vi laget et kompensasjonskart, som viser hvor mange millioner kroner som er til gode i kompensasjon i hver enkelt kommune.