Flyhjelp-logo-2.png

Om Flyhjelp

Vi hjelper deg med å få kompensasjon for flyforsinkelser, kanselleringer og overbookinger.

 

Vårt mål

Vårt må er å gi rettferdighet for reisende. Derfor er det avgjørende for oss som selskap at vi kan ta de juridiske kampene mot flyselskapet, og samtidig kunne gi en rask, lett og transparent service til våre kunder under sakens gang.

 


Våre visjoner for fremtiden

1. Vi vil være de beste og største i Norden til å innkreve kompensasjon fra flyselskapene.

2. Sammen med vårt moderselskap Flightright, ønsker vi å bli de største og beste i hele Europa.

3. Størst målt i antall kunder og best med utgangspunkt i kundetilfredshet på Trustpilot.

 

Visste du dette om Flyhjelp?


Selskapet har eksistert siden 2014, og siden dette har alt gått i én retning - nemlig oppover! Vær måned kontaktes vi av 4-5000 passasjerer og vinner hele 95% av sakene vi fører ved domstolene. Til nå har vi hjulpet flere enn 230.000 passasjerer med å få kompensasjon. Vi på Flyhjelp har innkrevd mer enn 300 millioner kroner til våre kunder, noe som utelukkende avhenger av at kundene har valgt å ta opp kampen mot flyselskapene med vår profesjonelle assistanse.

          

Vår hjelp tilbys til helt vanlige mennesker i Danmark, Sverige, Norge og Finland, som vi mener fortjener rettferdighet, og dermed kan få kompensasjonen de er berettiget til. Med hjelp av våre dyktige medarbeidere er det mulig for oss å levere den beste mulige opplevelsen til våre kunder.


Hos Flyhjelp er vi i dag 35 ansatte som er spesialiserte innen flypassasjerenes rettigheter. Disse er fordelt på 5 avdelinger: juridisk avdeling, finans, marketing, IT og saksbehandling. Alle saker som kommer inn får en personlig og gjennomarbeidet bedømning, av sterkt kompetente medarbeidere. Vårt hovedkontor ligger på Amager i København hvor vi sitter i et åpent kontorlandskap som vi deler med bla. Maersk Tankers og GroupM Denmark.

 

Flightright

 

I mars 2021 ble Flyhjelp kjøpt opp av tyske Flightright som har den ledende stillingen på det europeiske markedet innen flypassasjerers rettigheter. Flyhjelp har i en lengre periode hatt et nært samarbeide med Flightright. Denne store avgjørelsen ble tatt når eierne, brødrene Gustav og Johan Thybo, mente at det kulle gavne både kundene og medarbeiderne på Flyhjelps reise fremover. Alt I alt skulle det gi begge selskapene muligheten til å gi en bedre og raskere service til kundene, ettersom Flyhjelp er spesialister i Norden, og saker som skal behandles utenfor vår jurisdiksjon skal behandles av Flightright, og omvendt.

 

 

Flyhjelp - Bringing justice to travelers

Var ditt fly forsinket eller avlyst? Da er vi klare til å hjelpe deg med å få den kompensasjonen du har krav på.


Flyhjælp Flyhjelp er et dansk selskap som hjelper flypassasjerene med å få den økonomiske kompensasjon som du har rett til ved avlyste, forsinkede eller overbookede fly. Gjennom å bruke oss unngår du en slitsom og langsom prosess med flyselskapet. Over hele Skandinavia hjelper vi passasjerene med å drive deres erstatningskrav mot det aktuelle flyselskapet. Vi hjelper til med hele prosessen, alt fra papirarbeidet til kommunikasjonen med flyselskapet. Vi passer på at flyselskapene ikke kan avvise passasjerenes rettigheter.


Våre prestasjoner har ført til at Flyhjelp fikk den danske Børsens respekterte Gazellepris i 2020 og 2021, som blir gitt til selskap som er i rask vekst. I 2020 var Flyhjelp nummer to på listen over de raskest voksende selskapene i Danmark. I tillegg ble Flyhjelp nominert til prisen EY Entrepreneur Of The Year, som er en av verdens mest respekterte utdeling til startups, og som hyller de fremste entreprenørene i Danmark og globalt.

 

Vår historie 

Det hele startet med… en forsinkelse.

Idéen til Flyhjelp oppstod når Philips tidligere kjæreste i slutten av 2013 befant seg på en reise til Tyrkia, og ble 7 timer forsinket. Forsinkelsen ødela hele deres første feriedag, og i henhold til EU-reglene var hun berettiget til kompensasjon. Da Philip undersøkte mulighetene erfarte han hvor vanskelig det kunne være å få flyselskapet til å betale ut det de skyldte. Det manglet en lett måte å få hjelp på, og han spurte seg selv: “hvorfor kan man ikke bare ringe til noen?”. Philip er ikke typen som gir opp. Han slo seg sammen med Gustav, om på denne tiden studerte jus. Gustav innbrakte saken til de rette myndighetene, vant saken, og sikret at hun fikk den kompensasjonen hun hadde krav på. idéer oppstår ofte med ambisjonen om å løse et problem på en ny og bedre måte. Dette gjelder også oss i Flyhjelp.

 

Philip Brechmann, Gustav Frederik Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

 

Norgesmestre på å inndrive kompensasjon


4,6 i kundetilfredshet på Truspilot: 

 

Flyhjelpen ordnet opp!

Utrolig god oppfølging hele veien med en sak som tok nesten 2,5 år å løse. Der vi selv ga opp å forholde oss til flyselskapet tok Flyhjelpen saken videre og vant fram. Vi er strålende fornøyde med Flyhjelpen og kan virkelig anbefale de til andre.

 

Dere var kjappe til å respondere …

Dere var kjappe til å respondere, og hold oss orientert hele veien, både når det gjaldt utfall, og hvilke rettigheter jeg som kunde har og ikke minst, ryddighet med tanke på hvor mye dere skulle ha for hjelpen.”

 

Anbefales på det sterkeste

Anbefales på det sterkeste!

Her trodde jeg jeg ikke har krav på noe og det har blitt vanskeligere for meg som privat person og kreve det jeg har krav på. Fly selskaper prøver å lure sine kunder, men med flyhjel får du den hjelpen du trenger og erstatningen du har krav på!

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Thybo

Founder & CEO

Frederik Thede CTO

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund CLO & head of lawsuit

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard CMO

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis Head of finance

Dennis

Head of finance

Rose Team Lead, danish department

Rose

Team Lead, danish department

Simon F. Team Lead, norwegian department

Simon F.

Team Lead, norwegian department

Marie Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Nini Team Lead - finnish department

Nini

Team Lead - finnish department

Per Team Lead, swedish department

Per

Team Lead, swedish department

Anton Legal Team Lead of the Danish Department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia Legal Team Lead for Sweden & Finland

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Mia Head of Social & Expert Case Worker

Mia

Head of Social & Expert Case Worker

Anastasia Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Patrick Senior Case Worker

Patrick

Senior Case Worker

Noah Senior Case Worker

Noah

Senior Case Worker

Anton Senior Legal Officer

Anton

Senior Legal Officer

Erik Legal case worker

Erik

Legal case worker

Tobias Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar Legal case worker

Hjalmar

Legal case worker

Matteo Legal case worker

Matteo

Legal case worker

Joachim Legal case worker

Joachim

Legal case worker

Christian Legal case worker

Christian

Legal case worker

Julie Legal case worker

Julie

Legal case worker

Andrea Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Mari Legal case worker

Mari

Legal case worker

Sara Law Student

Sara

Law Student

William Law student

William

Law student

Gustav Case Worker

Gustav

Case Worker

Ida Case worker

Ida

Case worker

Jacob Case Worker

Jacob

Case Worker

Kurdi Case worker

Kurdi

Case worker

Essi Case worker

Essi

Case worker

Pelle Case Worker

Pelle

Case Worker

Sandra Case Worker

Sandra

Case Worker

Ludvig Case Worker

Ludvig

Case Worker

Oskar Case Worker

Oskar

Case Worker

Jan Case worker

Jan

Case worker

Harald Case worker

Harald

Case worker

Cecilie Case Worker

Cecilie

Case Worker

Mads Case Worker

Mads

Case Worker

Anniina Case Worker

Anniina

Case Worker

Emil Case Worker

Emil

Case Worker

Julius Case Worker

Julius

Case Worker

Magnus Case Worker

Magnus

Case Worker

Ewelina Case worker

Ewelina

Case worker

Minnie Case Worker

Minnie

Case Worker

Nis Case worker

Nis

Case worker

Sine Facility manager

Sine

Facility manager

Silas Accountant

Silas

Accountant

Mufasa Office dog

Mufasa

Office dog

350.000 Kunder
500 mio. kr. kompensasjon
4.7 av 5 Trustpilot-score