Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge saken din. Du kan også bruke linken til å laste opp nye dokumenter i saken eller for å korrigere opplysningene dine.
Vårt mål
Vårt må er å gi rettferdighet for reisende. Derfor er det avgjørende for oss som selskap at vi kan ta de juridiske kampene mot flyselskapet, og samtidig kunne gi en rask, lett og transparent service til våre kunder under sakens gang.
Våre visjoner for fremtiden
1. Vi vil være de beste og største i Norden til å innkreve kompensasjon fra flyselskapene.
2. Sammen med vårt moderselskap Flightright, ønsker vi å bli de største og beste i hele Europa.
3. Størst målt i antall kunder og best med utgangspunkt i kundetilfredshet på Trustpilot.
Visste du dette om Flyhjelp?
Selskapet har eksistert siden 2014, og siden dette har alt gått i én retning - nemlig oppover! Vær måned kontaktes vi av 5000-15000 passasjerer og vinner hele 95% av sakene vi fører ved domstolene. Til nå har vi hjulpet flere enn 400.000 passasjerer med å få kompensasjon. Vi på Flyhjelp har innkrevd mer enn 400 millioner kroner til våre kunder, noe som utelukkende avhenger av at kundene har valgt å ta opp kampen mot flyselskapene med vår profesjonelle assistanse.
Vår hjelp tilbys til helt vanlige mennesker i Danmark, Sverige, Norge og Finland, som vi mener fortjener rettferdighet, og dermed kan få kompensasjonen de er berettiget til. Med hjelp av våre dyktige medarbeidere er det mulig for oss å levere den beste mulige opplevelsen til våre kunder.
Hos Flyhjelp er vi i dag 35 ansatte som er spesialiserte innen flypassasjerenes rettigheter. Disse er fordelt på 5 avdelinger: juridisk avdeling, finans, marketing, IT og saksbehandling. Alle saker som kommer inn får en personlig og gjennomarbeidet bedømning, av sterkt kompetente medarbeidere. Vårt hovedkontor ligger på Amager i København hvor vi sitter i et åpent kontorlandskap som vi deler med bla. Maersk Tankers og GroupM Denmark.
Flightright
I mars 2021 ble Flyhjelp kjøpt opp av tyske Flightright som har den ledende stillingen på det europeiske markedet innen flypassasjerers rettigheter. Flyhjelp har i en lengre periode hatt et nært samarbeide med Flightright. Denne store avgjørelsen ble tatt når eierne, brødrene Gustav og Johan Thybo, mente at det kulle gavne både kundene og medarbeiderne på Flyhjelps reise fremover. Alt I alt skulle det gi begge selskapene muligheten til å gi en bedre og raskere service til kundene, ettersom Flyhjelp er spesialister i Norden, og saker som skal behandles utenfor vår jurisdiksjon skal behandles av Flightright, og omvendt.
Flyhjelp - Bringing justice to travelers
Var ditt fly forsinket eller avlyst? Da er vi klare til å hjelpe deg med å få den kompensasjonen du har krav på.
Flyhjælp Flyhjelp er et dansk selskap som hjelper flypassasjerene med å få den økonomiske kompensasjon som du har rett til ved avlyste, forsinkede eller overbookede fly. Gjennom å bruke oss unngår du en slitsom og langsom prosess med flyselskapet. Over hele Skandinavia hjelper vi passasjerene med å drive deres erstatningskrav mot det aktuelle flyselskapet. Vi hjelper til med hele prosessen, alt fra papirarbeidet til kommunikasjonen med flyselskapet. Vi passer på at flyselskapene ikke kan avvise passasjerenes rettigheter.
Våre prestasjoner har ført til at Flyhjelp fikk den danske Børsens respekterte Gazellepris i 2020 og 2021, som blir gitt til selskap som er i rask vekst. I 2020 var Flyhjelp nummer to på listen over de raskest voksende selskapene i Danmark. I tillegg ble Flyhjelp nominert til prisen EY Entrepreneur Of The Year, som er en av verdens mest respekterte utdeling til startups, og som hyller de fremste entreprenørene i Danmark og globalt.
Det hele startet med… en forsinkelse.
Idéen til Flyhjelp oppstod når Philips tidligere kjæreste i slutten av 2013 befant seg på en reise til Tyrkia, og ble 7 timer forsinket. Forsinkelsen ødela hele deres første feriedag, og i henhold til EU-reglene var hun berettiget til kompensasjon. Da Philip undersøkte mulighetene erfarte han hvor vanskelig det kunne være å få flyselskapet til å betale ut det de skyldte. Det manglet en lett måte å få hjelp på, og han spurte seg selv: “hvorfor kan man ikke bare ringe til noen?”. Philip er ikke typen som gir opp. Han slo seg sammen med Gustav, om på denne tiden studerte jus. Gustav innbrakte saken til de rette myndighetene, vant saken, og sikret at hun fikk den kompensasjonen hun hadde krav på. idéer oppstår ofte med ambisjonen om å løse et problem på en ny og bedre måte. Dette gjelder også oss i Flyhjelp.
Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo
4,6 i kundetilfredshet på Truspilot:
Flyhjelpen ordnet opp!
”Utrolig god oppfølging hele veien med en sak som tok nesten 2,5 år å løse. Der vi selv ga opp å forholde oss til flyselskapet tok Flyhjelpen saken videre og vant fram. Vi er strålende fornøyde med Flyhjelpen og kan virkelig anbefale de til andre.”
Dere var kjappe til å respondere …
”Dere var kjappe til å respondere, og hold oss orientert hele veien, både når det gjaldt utfall, og hvilke rettigheter jeg som kunde har og ikke minst, ryddighet med tanke på hvor mye dere skulle ha for hjelpen.”
Anbefales på det sterkeste…
”Anbefales på det sterkeste!
Her trodde jeg jeg ikke har krav på noe og det har blitt vanskeligere for meg som privat person og kreve det jeg har krav på. Fly selskaper prøver å lure sine kunder, men med flyhjel får du den hjelpen du trenger og erstatningen du har krav på! ”