Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge saken din. Du kan også bruke linken til å laste opp nye dokumenter i saken eller for å korrigere opplysningene dine.
Du kan være berettiget til både kompensasjon og ekstraomkostninger.
Hvis du er utsatt for en voldsom forsinkelse er du berettiget til mat, drikke, hotell og transport til og fra hotell eller overnattingssted, i et omfang som relatere seg til forsinkelsens lengde.
Hvis flyselskapet ikke vil ombooke deg, og hvis du derfor selv må kjøpe en ny flybillett, kan flyselskapet være forpliktet til å betale den nye billetten. Hvis flyselskapet refunderer den opprinnelige billetten, og den nye er dyrere, skal flyselskapet fortsatt refundere differansen mellom den opprinnelige flybilletten og den nye flybilletten.
Flyhjelp kan IKKE hjelpe med å inndrive dine ekstraomkostninger fra den by du bliver forsinket og underveis fram til destinasjonen. Ekstra omkostninger teller hotell, mat og transport.
Ifølge Forordningen er forutbetalte ytelser, eksempelvis hotell og leiebil på destinasjonen, som du ikke kommer fram til, ikke omfattet, bare utgiftene du hadde i forsinkelsesbyen.