Flyhjelp-logo-2.png

Hvilken knapp skal jeg velge på forsiden?

Du skal velge knappen med det utsagn som er mest passende for din situasjon hvis din flyreise ikke gikk som planlagt. Hvis du er i tvil så velger du bare den knappen du tror er mest passende for situasjonen du var i, og så vurderer en rådgiver din sak. Her er noen eksempler: 

  • Hvis flyet var forsinket, men allikevel gikk på et senere tidspunkt, skal du velge ‘forsinket fly’.
  • Hvis ditt fly ble avlyst (ikke gikk) eller du ble booket om til et annet fly (fikk nye billetter), eller hvis du fikk tilbud om ombooking og kjøpte nye flybilletter selv, så velger du ‘Avlyst fly’. 
  • Ønsker du å få refundert flybillettene etter en corona-avlysning eller andre ekstraordinære omstendigheter, så velger du også ‘avlyst fly’. 
  • Hvis du selv valgte å ikke reise selv om flyet gikk som planlagt, f.eks. fordi du fulgte reiseveiledningen fra myndighetene og deres anbefalinger, kan du dessverre ikke opprette en sak, da du i såfall ikke er berettiget til en utbetaling utover flyskatt. 
  • Ble du nektet boarding (avvist ved gaten) eller hvis flyet var overbooket, så velger du ‘Annet’.
  • Mistet du neste fly ved en mellomlanding, så velger du også ‘Annet’.