Flyhjelp-logo-2.png

Link for å følge saken din

Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge saken din. Du kan også bruke linken til å laste opp nye dokumenter i saken eller for å korrigere opplysningene dine.

Må jeg også kontakte flyselskapet selv?

Nei, du må ikke kontakte eller svare flyselskapet selv etter at du har skrevet under på fullmakten om samarbeidet med Flyhjelp.
Kommunikerer du selv med flyselskapet sideløpene bryter du avtalen vår. Dette kan skade både vårt samarbeide og saken din.
Noen flyselskaper henvender sig koneskvent direkte til passasjeren med en anerkjennelse om betaling, fremfor til den juridiske representant.
Mottar du en sån anerkjennelse direkte fra flyselskapet, skal du videresende denne til Flyhjelp som vil avklare den videre processen med flyselskapet på vegne av dig for å sikre at du får det som du har rett på.
Flyselskapene vet at passasjerene kommer til å inngå forlik med de, og med dårligere vilkår end det som de har rett på hvis de kontakter passasjerene direkte, og benytter derfor denne direkte taktikken.
Det er naturligvis ikke vanlig og god rettsprocess å gå direkte til passasjeren frem for deres representant.