Flyhjelp-logo-2.png

Nedenfor kan du få tilsendt en link for å følge saken din

Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert på saken, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge din sak. Du kan også bruke linken for å laste opp nye dokumenter til saken eller for å korrigere dine opplysninger.

I hvilke tilfeller er jeg berettiget kompensasjon?

Dine rettigheter som flypassasjer kan være vanskelige å forstå. I utgangspunktet er du berettiget kompensasjon hvis du har vært ute for en kansellering, overbooking eller en forsinkelse på mer enn 3 timer.

Det finnes imidlertid en rekke unntak. F.eks. er flyselskapet ikke forpliktet til å utbetale kompensasjon hvis forsinkelsen skyldes en ekstraordinær omstendighet. Ekstreme værforhold, streik blant flyplasspersonalet eller terrortrusler er eksempler på ekstraordinære omstendigheter. Tekniske problemer og driftsmessige forsinkelser er på den annen side eksempler på noe som ikke fritar flyselskapet fra å måtte utbetale kompensasjon.