Flyhjelp-logo-2.png

Nedenfor kan du få tilsendt en link for å følge saken din

Hvis du allerede har opprettet en sak hos Flyhjelp og vil holde deg oppdatert på saken, kan du nedenfor få tilsendt en link hvor du kan følge din sak. Du kan også bruke linken for å laste opp nye dokumenter til saken eller for å korrigere dine opplysninger.

Flyhjelp-logo-2.png

Vi kunne ikke finne en sak som matcher det besøkte link

Det er uforpliktende og tar kun 5 minutter

Forsinket eller kansellert fly?

Få opptil 5.750 kr. kr i kompensasjon per passasjer

Vi tar saken mot flyselskapet

Vi vinner 98% av sakene

Norges beste Trustpilot-score

Flyhjelp i pressen

aftenposten.png Dagsavisen.png VG.png
Netavisen.png dagbladet.png

Så enkelt er det

1. Se hva du har krav på i kompensasjon

Klikk på knappen "Se kompensasjon" øverst på siden, og se om du er berettiget kompensasjon. Du kan ha rett på opptil 5.750 kroner per passasjer.

2. La oss gjøre jobben for deg

Det tar kun 3 minutter å opprette en sak. Vi tar hånd om alle sider ved prosessen, slik at våre kunder kan ta det helt i ro i visshet om at saken er i de beste hender.

3. Få kompensasjonen

Vi utbetaler kompensasjonen direkte til din konto. Vårt salær er 30 % inkl. moms når vi vinner saken. Hvis vi ikke vinner saken, koster det deg ingenting.

Vi vinner 98% av sakene

Høy utbetaling

Vi er eksperter innenfor regulering og rettspraksis på området, og vi er forberedt til å ta saken til retten om nødvendig, vi vinner derfor 98% av alle våre oppstartede saker.

Ingen forhåndsbetaling

Vårt salær er 30% inkl. moms av kompensasjon – selv hvis vi innbringer saken for retten. Hvis kompensasjon ikke oppnås, koster det deg ingenting.

Full kompensasjon

Vår ambisjon er å hente inn hver krone du har krav på. Vi kan også sende krav til flyselskapet om utgifter for hotell, transport, mat og drikke, såfremt du har kvittering.

Om Flyhjelp

Vi hjelper flypassasjerer med å få kompensasjon ved forsinkelser, kanselleringer og overbookinger.

Flyselskapene kan ofte være tilbakeholdne med å utbetale kompensasjon. Flyhjelp består av skandinaviske eksperter innenfor flypassasjerers rettigheter, som har hjulpet mer enn 70.000 skandinaver med å få utbetalt kompensasjon.

Vår ambisjon er å levere førsteklasses service. Når saken er registrert hos oss, tar vi ansvar for sakens videre forløp. Vi tar hånd om alle sider ved prosessen, slik at våre kunder kan ta det helt med ro i visshet om at saken er i de beste hender.

Marc

I tvil om du har rett til kompensasjon?

Marc undersøker saken din norway-flag-clipart-1.png

Rådgiver

Åpner igen: I dag kl. 10:00

Hvor mye har jeg krav på?

Hvis du har opplevd flyforsinkelse, kansellering eller overbooking, kan du være berettiget økonomisk kompensasjon. Kompensasjonsbeløpet avhenger av flyreisen. Sakens omstendigheter kan imidlertid føre til at kravet bortfaller eller varierer i størrelse. Du kan beregne om du har rett på kompensasjon ved å klikke på knappen "Se kompensasjon".

Kanselleringer og overbookinger

I tilfeller hvor flyselskapet overbooker eller kansellerer flyet og tilbyr passasjeren å reise med et alternativt fly til destinasjonen, bør du være oppmerksom på at kompensasjonen halveres hvis flyet ankommer:

  • Innen to timer til destinasjonen på reiser under 1.500 km.
  • Innen tre timer på reiser innen EU/EØS mellom 1.500 – 3.500 km
  • Innen fire timer på reiser over 3.500 km.

Er loven gjeldende?

EU-forordningen er gjeldende når reisen har avgang fra en flyplass i EU/EØS. Du er også dekket av forordningen hvis du flyr utenfor EU/EØS til EU/EØS med et EU/EØS-flyselskap. Se Flyhjelps skjema © nedenfor.

Avgang EU/EØS-selskap? Ikke EU/EØS-selskap?
Fra EU/EØS Ja Ja
Utenfor EU/EØS til EU/EØS Ja Nej

Kompensasjon i kroner

Årsak Under 1.500 km 1.500-3.500 km Over 3.500 km
Forsinkelse over 3 timer 2.400 kr. 3.850 kr. 5.750 kr.
Overbooking 2.400 kr. 3.850 kr. 5.750 kr.
Kansellert fly 2.400 kr. 3.850 kr. 5.750 kr.
Ellers 0 kr. 0 kr. 0 kr.

Flyselskapene trekker sakene i langdrag

Vi er eksperter innenfor regulering og rettspraksis på området, og vi er forberedt til å ta saken til retten om nødvendig.


Vår ambisjon er å levere førsteklasses service. Vi tar hånd om alle sider ved prosessen, slik at våre kunder kan ta det helt med ro i visshet om at saken er i de beste hender.


Siden vedtagelsen av EU-forordningen 261/2004, har det vært flere og langvarige rettssaker mellom flyselskapene og deres passasjerer. I løpet av de siste årene har det imidlertid falt flere dommer til fordel for passasjerene.

71.086 flypassasjerer har fått hjelp
42 dyktige medarbeidere